آیکون واتساپ

انواع لنت ترمز لیفتراک

ترمزهای لیفتراک می توانند برای اپراتور احساس تهاجمی کنند، به خصوص زمانی که لیفتراک باری را حمل نمی کند. این به این دلیل است که آنها برای متوقف کردن دستگاه با بار کامل طراحی شده اند. همچنین ترمزها به ندرت گرم می شوند بنابراین میعان ایجاد می شود. اگر زنگ زدگی یا گرد و غبار ترمز باعث ایجاد تجمع شود، ترمزهای لیفتراک ممکن است پس از نشستن دستگاه در طول شب شدیدتر شوند.
صدای جیغ ترمز یا صداهای دیگر اغلب توسط اپراتورهای لیفتراک مورد سوال قرار می گیرد، اما این صداها همیشه نشان دهنده وجود مشکل در لیفتراک نیست. طرح ها و مواد مختلف ترمز توانایی ما را برای عیب یابی پیچیده می کند، به علاوه خودروها نقطه مرجع اصلی ما برای ترمز هستند. اتومبیل ها ترمز چرخ دارند و بیشتر لیفتراک ها فقط  ترمز چرخ دارند. ترمزهای برقی، لنت های نیمه فلزی/سرامیکی و سیستم های ضد قفل خودروها نیز متفاوت هستند و قابل مقایسه با لیفتراک نیستند.
چندین مدل سیستم ترمز در لیفتراک ها وجوددارد. در زیر یک مرور کلی از انواع لنت های ترمز لیفتراک خواهیم کرد:
ترمزهای درام و کفش
این ترمز شامل یک درام، کفشک و سیلندر چرخ است. در ترمزهای عقب اکثر خودروها استفاده از این درام بسیار رایج است و متداول ترین لنت ترمز مورد استفاده در لیفتراک است.
ترمزهای دیسکی
ترمزهای دیسکی از یک روتور، یک کالیپر مکانیکی، هیدرولیک یا هوا و لنت های اصطکاکی تشکیل شده است. این نوع ترمز در محور جلوی اکثر خودروها رایج است و در برخی از لیفتراک استفاده می شود.
لنت ترمز مرطوب
دیسک های این مدل لنت ترمز مشابه کلاچ های گیربکس در داخل محور محرک قرار دارند و توسط روغن گیربکس یا روغن اکسل روغن کاری و خنک می شوند. فشار هیدرولیک نیز برای فشردن بسته های دیسک اصطکاک و کند کردن محورهای محرک استفاده می شود. مزیت لنت ترمزمرطوب این است که به ندرت نیاز به تعویض دارند.
ترمز هوا
ترمزهای هوا بواسطه فشار هوای فشرده روی یک محرک برای اعمال نیروی مکانیکی به کفشک یا لنت ترمز استفاده می شوند. این مدل لنت ترمز لیفتراک در خودروهای سنگین استفاده می شود. این سیستم ها به یک کمپرسور هوای موتور محور نیاز دارند و فشار هوا به شدت کنترل می شود.
ترمزهای محرک هیدرواستاتیک
نیروی ترمز لیفتراک توسط روغن هیدرولیک از پمپی که توسط موتور به حرکت در می آید به موتورهای هیدرولیک در چرخ ها هدایت می شود. هنگامی که درایو درخواست ترمز ارسال نکند، جریان روغن متوقف می شود و وجود میزان کمی از ترمز نتیجه طبیعی آن است زیرا روغن نمی تواند از موتورهای چرخ خارج شود. این نوع ترمز در برخی از بالابرها، بسیاری از بالابرهای هوایی و عمدتاً برای تجهیزات ساختمانی و همچنین لیفتراک ها استفاده می شود.
ترمز دینامیکی
ترمزهای دینامیکی محرک در لیفتراک‌های برقی و سایر سیستم‌های محرک الکتریکی  که بواسطه استفاده از مغناطیس در موتورهای محرک استفاده می شوند تا با تغییر جهت (یعنی جلو به عقب) آرمیچر موتور محرک را بطور مغناطیسی کند کنند.

TEL : 02155432003
Email: info [at] lentsazan [dot] ir
طراحی و سئو توسط:
نانوتجارت

© Copy right 2024 | All ights Reserved | lentsazan Corporation