آیکون واتساپ

پرس ترمز چیست

پرس ترمز چیست؟
یکی از مزایای بسیاری از انواع فلزات این واقعیت است که آنها نسبتا انعطاف پذیر هستند. انعطاف پذیری، فلزات را قبل از شکستن خم می کند. این شکل پذیری به آنها اجازه می دهد تا شکل و اندازه خاصی داشته باشند. این انعطاف پذیری باعث می شود فلزات کاربردهای بسیاری داشته باشند، زیرا اغلب قطعات مسطح ورق فلز برای مفید بودن باید شکلشان تغییر کند. برای انجام این کار می توان از بسیاری از تجهیزات شکل دهی استفاده کرد، اما یکی از رایج ترین آنها پرس ترمز است.
ترمز پرس چیست؟
پرس ترمز قطعه ای از تجهیزات تولیدی است که برای خم کردن ورق فلز استفاده می شود. پرس ترمز معمولاً باریک و بلند است به طوری که قطعات بزرگ ورق فلز را می توان توسط آن خم کرد. یک پرس ترمز با پایین آوردن پانچ روی ورق فلزی که در بالای قالب قرار گرفته است، ورق فلز را خم می کند. فلز ممکن است چندین بار توسط یک پرس ترمز خم شود تا زمانی که فرم مورد نظر به دست آید.
انواع  پرس ترمز
خم کردن ورق فلزی به نیروی زیادی نیاز دارد و برای رسیدن به این نیرو و رساندن آن، پانچ با چندین روش مختلف بر روی ورق فلز پایین می آید. روش های اعمال نیرو می تواند هیدرولیک، پنوماتیک، الکتریکی یا مکانیکی باشد. روش اعمال نیرو اغلب در نام پرس ترمز(به عنوان مثال پرس ترمز هیدرولیک، پرس ترمز برقی سروو) گنجانده می شود.
پرس ترمزها از نظر میزان نیرویی که می توانند ایجاد کنند نیز متفاوت است.پرس ترمز بر اساس تناژ شناخته می شود. این اندازه گیری تن ها نیرویی است که پرس ترمز می تواند وارد کند. معمولاً از پرس های هیدرولیک برای دستیابی به نیروی بسیار زیاد استفاده می شود و پرس های پنوماتیک و سروو الکتریک نیروی کمتری را ارائه می دهند.
انواع مختلف پرس ترمز نیز سرعت و دقت متفاوتی دارند. پرس ترمز برقی سروو به طور کلی بالاترین درجه دقت را دارد. پرس ترمزهای پنوماتیک و سروو برقی نیز معمولاً سریعتر از پرس ترمزهای هیدرولیک و مکانیکی هستند.
هنگام خم کردن فلز با استفاده از پرس ترمز چه مواردی باید در نظر گرفته شود؟
پرس ترمزها می توانند انواع مختلفی از خمیدگی ها را روی انواع مختلف فلزات ایجاد کنند. هنگام تنظیم یک فرآیند خمشی، مهم است که نوع فلز خم شده، قالب، پانچ و نیروی خمش را در نظر بگیرید.
درک نوع فلز به دلیل خواص فیزیکی متفاوت در بین فلزات مهم است. به عنوان مثال، فولاد با کربن بالا معمولاً به دلیل تفاوت در شکل پذیری و استحکام، با ترمز فشاری نسبت به بسیاری از آلیاژهای آلومینیوم خم شدن کمتری دارد. فلزات معمولاً دارای حداقل شعاع خمشی هستند که می توان مواد را بدون آسیب رساندن به آن خم کرد.
قالب و پانچ استفاده شده بر روی پرس ترمز هر دو تاثیر زیادی بر روند خم شدن دارند. قالب ماده توخالی است که فلز قبل از خم شدن در بالای آن قرار می گیرد. این ماده بسیار سخت و مستحکم است که شکلی نزدیک به شکل مورد نظر فلز در حال خم شدن دارد. پانچ ماده جامدی است که روی فلز پایین می آید. از آنجایی که فشار دادن پانچ به فلز و قالب باعث خم شدن فلز می شود، هر دو شکل باید به طور دقیق برای کار خمشی مناسب باشند. شکل صحیح فلز پس از عمل پرس ترمز به اندازه و شکل پانچ ها و قالب ها بستگی دارد. قالب ها و پانچ ها معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که می توان آنها را به راحتی تعویض کرد تا مجموعه وسیعی از مشاغل را در خود جای دهد.
کاربردهای رایج پرس ترمز:
پانل های خودرو
بدنه هواپیما
آثار هنری فلزی
مبلمان
ظروف فلزی
بسیاری دیگر از کاربردهای شکل دهی ورق فلز

TEL : 02155432003
Email: info [at] lentsazan [dot] ir
طراحی و سئو توسط:
نانوتجارت

© Copy right 2024 | All ights Reserved | lentsazan Corporation